Bu Sitede yaptığım ev aksesuarlarının resimlerini ve nasıl yapıldıklarını görüp öğrenebilirsiniz. İsterseniz siz de yaptığınız eserleri bana gönderin burada yayınlansın.Hepinize hobi dolu günler...

Pazar, Ocak 08, 2006

MUMLU ZEMİN ÜZERİNDE STENCIL ÇALIŞMASI

Merhaba ,
Bugün size stencil çalışmasını anlatmak istiyorum.Stencil çalışması için ihtiyaç duyduğunuz şeyler:
1.Üzerine çalışma yapılacak ahşap obje (peçetelik)
2.Zımpara
3.Astar boyası (beyaz)
4.Kullanılacak olan stencil
5.Kullanılacak olan akrilik ahşap boyası (pembe)
6.Boyutlu boya(gümüş sim)
7.Beyaz mum
8.Su bazlı vernik
İlk olarak obje zımparalanarak ve astar boyası atılarak hazırlanır.Kuruduktan sonra beyaz mumla üzerinden, ayni yönde , boyarmış gibi bastıra bastıra geçilir.Mumun üzerine istediğimiz renkle boyanır.Mumdan dolayı kutu üzerinde değişik bir efekt elde edeceksiniz (Bu objeyi çok sıcak ortamlarda bırakmamaya gayret gösterin çünkü mumlu yüzey çok sıcaktan bozulabilir) .Daha sonra stencil nereye uygulanmak isteniyorsa oraya iz bırakmayan beyaz bantla sabitlenerek içi boyanır.Ben gümüş renkli boya ve güvercin şeklinde stencil kullandım. Boya iyice kuruyana kadar stencil çıkarılmaz yoksa altına sızabilir. İyice kuruyunca çıkarılarak boyutlu boyalarla daha da süslenebilir.Ben kuşları daha da belirginleştirmek için boyutlu gümüş renkli boyayla kntürledim ve kutunun ağzına da küçük küçük noktalar ekleyerek gümüş renkli boncuklar yapıştırmışım gibi bir hava verdim.Obje iyice kuruduktan sonra-tercihen en az 24 saat sonra-su bazlı bir vernikle verniklenir.Vernik kuruduktan sonra kullanıma hazırdır.Güle güle kullanın.
Önemli not:İstediğiniz gibi bir stencil deseni bulamazsanız üzülmeyin.Kendi stencilınızı kendiniz yapın. İlk olarak bir asetat kağıdı alın ve üzerine asetat kalemiyle istediğiniz deseni çizin.Sonra bir maket bıçağıyla dikkatli bir şekilde oyun.İşte stencılınız hazır.Üstelik dikkatli kullandığınız takdirde defalarca kullanabilirsiniz.Tek yapacağınız işiniz bitince hemen iyice yıkayıp kurulayıp kaldırmak.
Posted by Picasa

0 yorum: