Bu Sitede yaptığım ev aksesuarlarının resimlerini ve nasıl yapıldıklarını görüp öğrenebilirsiniz. İsterseniz siz de yaptığınız eserleri bana gönderin burada yayınlansın.Hepinize hobi dolu günler...

Çarşamba, Şubat 22, 2006

ÖRGÜYE BAŞLAMA TEKNİKLERİ

Aramızda örgü örmeye yeni yeni başlayan arkadaşlarımız olduğunu farkettim.Bu yüzden en çok kullanılan temel örgüleri burada kısacık da olsa anlatmaya çalıştım.Umarım işinize yarar. Hepinize kolay gelsin:-)

İlmik atmak
İlmik atmak için yaklaşık 30'dan başlayabilirsiniz ya da arzu ettiğiniz büyüklükte yapacağınız sayıda atabilirsiniz. İlmik yapmak için biraz uzun bıraktığınız ipi sol başparmağınıza dolayın, sağ elinizle tuttuğunuz şişi başparğınıza sarılı olan ipin içinden geçirip sonrada diğer boşta kalan ipi şişe alarak başparmağınıza sarılı ipin içinden geçirin(soldan sağa)ve gevşek olan ilmeğı ipi çekerek sıkın. Gereken ilmik sayısı kadar işlemi tekrarlayın.

Düz örgü
Düz sıra yapmak işin en kolay yöntemidir. Bir sırayı şekilde görüldüğü gibi aynı yöne doğru örüyorsunuz.









Lastik
Bir kaç küçük formül ile ortaya çeşitli örnekler çıkarmak mümkün. İki ilmek düz örgü iki ilmek tersi yönünde uyguladığınız zaman yandaki örneğin ortaya çıktığını göreceksiniz.




Azaltmak
İlmekleri ikişerli olarak şişe alıyoruz kesmek istediğimiz alana kadar düz örgü örer gibi devam ediyoruz. Ve azaltmak istediğimiz sayıya geldikten sonra yine tek ilmek alarak örmeye devam edebilirsiniz.




Arttırmak
Örgüde düzgün bir şekilde ilmik arttırmak için, sağ elinizde sarılı olan yünü sağ tarafta bulunan şişe bir kez dolayarak sol taraftan ters alınan ilmek alınır.





Kapatmak
İlmekleri ikişerli olarak şişe alıyoruz ve düz örgü örer gibi devam ediyoruz. Bitiridiğini sıranı kenarlarının düzgün olmasına dikkat edin.









4 yorum:

Hülya YILMAZ dedi ki...

bir iş yapmışsın adaşım. bu sayfalar herşeyi paylaşmak için...

sebboy dedi ki...

Blogunuz hayırlı olsun
Annenizin tabloları bir harika
Tabi sizin çalışmalarınızda kolay gelsin...

HULYA dedi ki...

Sevgili adaşım,
Sizlerle paylaşmak istediğim o kadar çok şey var ki daha.Ama fırsat bulamıyorum.Buldukça yayınlamaya çalışacağım.

HULYA dedi ki...

Sevgili Sebboy,
iyi dileklerin için teşekkürler. Senin bloğunu gezdim şimdi çok beğendim.Özellikle benim hastası olduğum one stroke çalışmaların bir harika. Yine ziyaretini beklerim seni de favori linklerime ekledim.