Bu Sitede yaptığım ev aksesuarlarının resimlerini ve nasıl yapıldıklarını görüp öğrenebilirsiniz. İsterseniz siz de yaptığınız eserleri bana gönderin burada yayınlansın.Hepinize hobi dolu günler...

Salı, Ocak 03, 2006

İLK DEKUPAJ TEPSİM


Bu sayfaya ilk olarak bu ilk yaptığım tepsiyi koymak istedim.Bu tepsiyi 2003 yılında yapmıştım.O zamanlar bu tepsiyi yapmak bana çok zor gelmişti ama sonra yaptığım en kolay tepsinin bu olduğunu anladım.Bu tepside dekupaj tekniği kullanılmıştır.
Kullanılacak Malzemeler:
1.Ahşap ham halde-boyanmamış bir tepsi
2.0 nolu zımpara
3.Beyaz astar boyası-akrilik(su-bazlı)
4.Dekupaj için kullanılacak fotokopi
5.Simli boyutlu boya
6.Yeşil akrilik boya
7.Altın renkte parmak boyası
8.Uygun fırçalar
9.Su bazlı parlak veya mat vernik
İzlenecek adımlar:
1.İlk olarak ahşap tepsi pürüzsüz bir yüzey elde edene kadar zımparalanır.
2.Tozları nemli bir bezle silinir.
3.İlk olarak 1-2 kat beyaz astar boyayla boyanır.
4.Pürüzsüz bir yüzey elde etmek için beyaz boyanın üzerinden hafifçe tekrar zımparalanır.
5.Arzu edilen renkte boyanır.Ben beyaz ile yağ yeşilini karıştırarak bu rengi elde ettim.
6.Üzerine yapıştırılması istenen resim dikkatlice kesilerek çıkarılır.
7.Dekupaj tutkalı çok dikkatli bir şekilde resmin arkasına sürülerek tepsiye hava kabarcığı kalmayacak bir şekilde yapıştırılır.
8.Simli ve boyutlu boya ile istenilen şekilde süslenir.
9.Parmak yaldız ile tepsinin sadece kenarları boyanır.
10.Bir gün sonra su bazlı bir vernik ile 2-3 kat verniklenir.
11.Suya daha dayanıklı olması isteniyorsa daha sonra yat verniği ile de verniklenebilir.Ama bu vernik daha sonra hafif bir sararma yapmaktadır.
12.Tepsinizi güle güle kullanın.

 Posted by Picasa

2 yorum:

NuR dedi ki...

Bloğunuz hayırlı ziyaretçileriniz bol olsun:)))
Sevgiyle kalın.

Adsız dedi ki...

It is a blog pretty. I was delighted, congratulations